اشتباهی که به عقیده ی من خیلی ها مرتکب می شوند این است که خیال می کنند رابطه و ازدواج خوب آن است که در تمامی اوقات و تمامی شرایط و احوال به شما احساس خوبی بدهد. به همین دلیل، تا اوضاع بد می شود خیال می کنند رابطه و ازدواجشان غلط بوده است.

این در حالی است که اغلب هنگام بروز مصائب، سختی ها و دشواری هاست که شما به لحاظ شخصیتی رشد می کنید و بهترین اتفاقات زندگیتان در همین مواقع سختی رخ می دهد. چرا که همین سختی ها هستند که شما را مجبور می کنند با خود واقعیتان رو به رو شوید و الگوهای ارتباطی میان خود و نامزد/همسرتان را تغییر دهید و هنگامی که موفق می شوید و این الگوهای رفتاری را تغییر می دهید رابطه تان به مراتب مستحکم تر و با ثبات تر از قبل خواهد شد.

ممکن است احساس کنید همه چیز خراب شده، اما واقعیت آن است که رابطه و ازدواج شما رو به اصلاح و ترقی و بهبود است. هنگام بروز همین مشکلات و سختی هاست، که باید دیدی واقع بینانه تر نسبت به رابطه و ازدواج خود داشته باشید و به غلط، سختی ها را به بدبختی و بیچارگی تعبیر نکنید.

باید این سختی ها را فرصت هایی جهت رشد و تغییر بینگارید. البته به شرطی که فرد مناسبی را برای خود انتخاب کرده باشید.

  • بسیارمهم است که هم زن و هم شوهر، هر دو مایل باشند برای تداوم ازدواج خود زحمت بکشند.
  • بسیار ضروری است که درک و تصویر ذهنی مشترکی از آینده و اهداف رابطه و ازدواج خود داشته باشید تا هنگامی که این مشکلات و سختی ها ظاهر می شوند فراموش نکنید که برای چه باهم هستید و می خواستید چه کاری انجام دهید.

به خاطر داشتن موارد مهم زیر برای تمامی زوج هایی که دوست دارند از سختی ها و مشکلات استفاده کنند و به آن ها به دید فرصت هایی جهت رشد بنگرند، مفید خواهد بود.

1-ما بدین منظور در زندگی سر راه هم قرار گرفته ایم که به رشد و تعالی یکدیگر کمک کنیم و آموزگار یکدیگر باشیم.
2-رابطه و ازدواج ما موهبت و هدیه ای بس گرانبهاست که تمامی آن چه را باید در جهت خود آگاهی و انسانیت هرچه بیشتر بیاموزیم، به ما خواهد آموخت.
3-چالش ها، سختی ها و دشواری هایی که در رابطه و ازدواج خود با آن ها مواجه می شویم، همواره مفیدترین و روشنگرترین درس های زندگی ما خواهند بود.