عشق بین یک مادر و یک دختر گاهی اوقات بسیار شگفت انگیز است. اما انواع دیگری از روابط مادر و دختر وجود دارد که شاید باور نکنید که وجود داشته باشد. شاید تصور نمی شود که مادری جز خوشحالی دخترش چیزی بخواهد، اما در واقعیت چنین نیست و برخی مادران به طرز شدیدی به دخترانشان حسادت می کنند. سوالی که پیش می آید اینست که علت حسادت مادر به دختر چه می تواند باشد.

دخترها از همان کودکی توجه همه را به خود جلب می کنند. البته این که دختر شیرین زبان و دوست داشتنی باعث خوشحالی مادر است. اما وقتی دختران توجه همسرشان را هم به خود جلب می کنند، کم کم باعث رنجش مادر خواهد بود. زن همیشه می خواهد که نفر اول زندگی شوهر خود باشد و این باعث حسادت او به دخترش خواهد شد.

در بعضی موارد، والدین به محض تولد فرزندان خود، عاشقشان نمی شوند. گاهی اوقات این عشق نیاز به زمان دارد تا تغذیه و رشد کند. زمان برای زنانی که از افسردگی بعد از زایمان رنج می برند بسیار مناسب است. اگر عوامل دیگری در ناراحتی مادر از جمله توجه همسر به کودک دخیل شوند، باعث حسادت مادر خواهد شد. حسادت مادر به نوزاد ممکن است از همان ابتدا شکل گیرد.

بعضی از مادران در تمام زندگی خود بسیار جذاب بوده اند و حالا یک دختر زیبا دارند که توجه همه را به خود جلب کرده است یک افسانه وجود دارد که وقتی مادری دختری به دنیا می آورد، با رشد دخترشان زیبایی و جوانی مادر از بین می رود. به همین دلیل برخی مادران از دخترانشان عصبانی هستند. البته این تنها یک خرافات است ولی زندگی خیلی ها هنوز به خرافات وابسته اند. پس در این نوع افراد حسادت مادر به پسر کمتر دیده می شود، چون آنها دختر را علت از دست رفتن زیبایی شان می دانند.